بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز

 

حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.



برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell

1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2- پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper

1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball

1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2- پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3- پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4- پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2- پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!

راهنمای کامل خرید یک کارت گرافیکی مناسب

 

یک از دغدغه های اصلی کاربران هنگام خریداری کامیپوتر ، انتخاب یک کارت گرافیک مناسب است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راهنمای جامع برای خریداری کارت گرافیک بپردازیم. در صورتی که قصد خریداری کارت گرافیک را دارید با مطالعه این راهنما میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.



سرعت کلاک پردازشگر
مشابه پردازشگر اصلی رایانه ها داشتن سرعت کلاک بیشتر برای پردازشگر کارت گرافیک صرفاً به مفهوم عملکرد سریعتر آن نیست. شاید یک پروسسور 400MHz سریعتر از یک پروسسور 600MHz در یک سیکل کاری باشد. از دید یک پروسسور گرافیکی سرعت Render و سرعت clock با تعداد پیکسل هایی است که می تواند در هر سیکل پردازش نماید.

ظرفیت حافظه
عبارت از میزان حافظه ای که روی کارت گرافیک صرفاً جهت فعالیتها و کارهای گرافیکی قرار گرفته است. در حال حاضر تمامی چیپ ها قابلیت قابل استفاده با مقادیر مختلف حافظه هستند. که در برخی موارد به 512MB می رسد. میزان حافظه در عملکرد کارت وابستگی به نوع کار گرافیکی که انجام می دهید دارد. دسترسی پردازشگر کارت گرافیک به حافظه کارت بسیار سریعتر از رم کامپیوتر است. بنابراین حافظه بیشتر بر روی کارت باعث می شود که پردازشگر برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز کمتر به حافظه اصلی مراجعه کند و سرعت بالا رود. به زبان ساده تر اگر در حال حاضر از کارت گرافیک Geforce 6600 با 128 مگابایت حافظه استفاده کنید و قصد دارید آن را به Geforce 6600 با 256 مگابایت حافظه ارتقا دهید شاید در زمانی که با رایانه بازی می کنید اصلاً متوجه تغییر عملکرد آن نشوید مگر اینکه بازی هایی را انجام دهید که از این قابلیتها استفاده می کنند.

پهنای باند حافظه
این خصوصیت سرعتی است که پروسسور گرافیکی می تواند با حافظه کارت ارتباط برقرار کند. یکی از محدودیت ها در کارهای سه بعدی سرعتی است که رایانه می تواند اطلاعات را به پردازشگر گرافیک انتقال دهد. حافظه سریعتر به مفهوم بر طرف کردن این محدودیت است که باعث افزایش سرعت Rendering خواهد شد. کارت های گرافیک در حال حاضر از دو نوع حافظه بهره می برند. DDR , GDDR3 که نوع GDDR3 سریعتر است و بهتر می تواند مانع از مشغول شدن پردازشگر گرافیک شود.

 

عملکرد کارت همچنین می تواند از پهنای باند باس حافظه تاثیر بپذیرد. یک کارت گرافیک با باس جافظه 128 بیت می تواند دو برابر یک کارت با باس حافظه 64 بیت اطلاعات را بین حافظه کارت و پروسسور تبادل نماید.

Shader

مدلهای Direct X shader جزئیات بسیاری را جهت کنترل بر روی آنچه نمایش داده می شود برای افراد خواستار توسعه ارائه می دهد. و می تواند افکت های بسیاری نظیر سایه های پیچیده انعکاس نور، ایجاد مه و مانند آنها را بوجود آورد. مایکروسافت با ارائه مدل Shader از ابتدا قدرت مانور زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است که نتیجه آن ایجاد پتانسیل بالا جهت واقعی تر و ملموس تر کردن تصاویر بوده است Shader مدل 3 آخرین نسخه ای است که Direct X9.0 در اختیار کاربران قرار داده است.در حال حاضر ( در زمان نگارش این مقاله ) تنها Nivadia از این نسخه پشتیبانی می کند.  

سرعت Fill
این خصوصیت به مفهوم سرعتی است که کارت گرافیک می تواند یک صفحه را نقاشی کند. هر سطح در صحنه های سه بعدی دارای یک texture (تصاویری هستند که جنس،حالت و بعضی از خواص ماده را به صورت روکش روی سطح یک جسم سه بعدی نمایش می دهند مثلآ عکس یک چوب را روی یک مکعب مستطیل قرار می دهند تا شکل الوار دیده شود.) است که به آن نسبت داده شده سرعت پیکسلها (texel) در ثانیه نشان دهنده این که چه تعداد از پیکسلهای texture می توانند در هر ثانیه نمایش داده شوند.

اما یک texel چیست؟ یک texel به نوعی مشابه یک پیکسل سه بعدی است. در واقع یک رویه سطح می تواند توسط خانه های یک تصویر 640×480 پیکسل از تصویر آجرها نمایش داده شود. هر پیکسل در این صفحه texel خوانده می شود و روی هر texel پردازش صورت می گیرد تا فاصله و زاویه این نقطه از دیوار را نمایش دهد.

سرعت fill حاصلضرب سرعت کلاک پروسسور و تعداد پیکسل هایی است که می تواند در هر سیکل کلاک پردازش شوند تعداد پیکسل هایی که می توانند در هر سیکل کلاک پردازش شوند.

گوشه ها
با وجود اینکه سرعت
Fill اطلاعاتی در خصوص عملیات Rendering چیپ گرافیکی می دهد اما در مورد محاسبات هندسی هیچگونه اطلاعاتی ندارد. چیپهای گرافیکی نمی توانند روی سطوح منحنی کار کنند. آنها می توانند فقط سطوح مسطح را پردازش نمایند. اما اگر به اندازه کافی سطوح مسطح در اختیار داشته باشند می توانند با کنار هم قرار دادن آنها سطحی مشابه منحنی بوجود آورند. و هر چه تعداد این سطوح مسطح بیشتر باشد انحنای سطح حاصل طبیعی تر به نظر می آید البته کار پردازش برای گرافیک هم مشکل تر می شود.

در پردازشی که Tessellation خوانده می شود تمامی اشیا در یک صحنه سه بعدی به سطوح مثلثی شکل شکسته می شوند. همانطور که گفته شد افزایش این سطوح مثلثی باعث نمایش بهتر اشیا می شود یک جسم سه بعدی می تواند متشکل از صدها یا هزاران مثلث باشد. این موضوع همان چیزی است که سازندگان بازیها در زمان طراحی اشیا و شخصیت های بازی با آن در گیر هستند یعنی مثلاً کاراکتر را به گونه ای طراحی کنند که نه بازی خیلی سنگین شود ( تعداد سطوح مثلثی زیاد شود ) و نه آنقدر در تعداد آنها صرفه جویی کنند که کاراکتر دارای لبه های تیزی شود و شکل طبیعی نداشته باشد.

متاسفانه ATI و NVidia استاندارد های متفاوتی را برای بیان میزان قدرت پردازش هندسی استفاده می کنند مشخصه چیپ NVidia بر اساس تعداد رئوس در ثانیه است. ( که به مفهوم نقاط در گوشه های مثلث می باشد ) در حالیکه مشخصه ATI بر اساس تعداد مثلث در ثانیه است. با توجه به اینکه مثلث های کنار هم دارای رئوس مشترکی هستند. نمی توان به سادگی تعداد مثلث ها را بدست آورد.

Anti-aliasing
Anti-aliasing
روشی است که برای حذف دندانه هایی که در خطوط مورب یا منحنی ها دیده می شود ایجاد شده است. ( برای فهم بهتر موضوع برنامه paint را باز کنید و یک خط مورب بکشید این دندانه ها به راحتی قابل دیدن هستند ) Anti-aliasing باعث می شود تصویر طبیعی تر به نظر بیاید ولی معمولاً سبب کند شدن کامپیوتر می شود چندین سطح برای Anti-aliasing وجود دارد که برخی بیش از بقیه به سیستم فشار وارد می کنند.

RAMADC
RAMADC
مخفف عبارت RAM Digital to Analogue Converter می باشد که به معنای مبدل دیجیتال به آنالوگ حافظه RAM می باشد. RAMADC یک چیپ ست است که صحنه ها را می گیرد و به فرمتی مناسب برای برای مانیتور ( نمایشگر ) تبدیل می کند. پردازشگر گرافیکی تصویر نهایی را خلق می کند و RAMADC به عنوان رابط پردازشگر و کابل VGA یا DVI قرار می گیرد تا در نهایت تصویر روی مانیتور قرار گیرد.RAMADC ها دارای سرعتهای متفاوتی هستند ( معمولاً 350-400 مگاهرتز ) و یک کارت گرافیکی ممکن است چندین سرعت داشته باشد. یک RAMADC سریعتر به معنای آن است که کارت گرافیک قادر است رزولوشن بالاتری را در خروجی پشتیبانی کند. RAMADC چند تایی به این معناست که کارت گرافیک می تواند از چندین نمایشگر به طور همزمان پشتیبانی کند.

عکس خود را در آب غرق کنید

 

بازهم قصد داریم تا یک ترفند متفاوت را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ترفند که در اصل از طریق یک سایت انجام میگیرد میتوانید به صورت آنلاین ، عکس خود را به صورت بسیار جالب به شکل آبکی در بیاورید. به شکلی که هر لحظه عکس شما انگار در حال غرق شدن در زیر آب است و با بردن موس به روی عکس این عمل تشدید میشود! 

بدین منظور ابتدا به آدرس http://www.flash-gear.com/water بروید.
سپس با انتخاب دکمه
Browse عکس مورد نظر خود را از هارد کامپیوتر انتخاب نمایید.
و سپس روی دکمه
Continue کلیک کنید.
بسته به حجم عکس مورد نظر مدت زمان کوتاهی طول میشود تا عمل تبدیل انجام گیرد.
در پایان خواهید دید که عکس شما به صورت آبکی در آمده و با بردن موس به روی آن میتوانید عکس را حرکت دهید.

چند تا کد واقعا توپ

سایه دار کردن متن

چند روز پیش یکی از عزیزان کد سایه دار کردن متن رو درخواست کرده بودن . من هم بهش گفتم که فکر کنم قبلا گذاشتم این کد رو . ولی حالا دوباره میزارم .

می تونید از زیر بردارید :

نمایش نمونه ی کد

دوستان عزیز یه خبر اینکه تو یکی دو پست آینده قالب سایتم رو میزارم برای عموم تا همه استفاده کنن .


 یک ماشین حساب توپ

امروز هم یک کد توپ بهتون میدم . این رو من حدود نیم ساعت باش ور رفتم تا به این شکل زیبا برای شما عزیزان آمادش کنم . با قرار دادن کد زیر در وب خودتون ماشین حساب پایینی رو در وبتون داشته باشید .

از اینجا هم میتونید نمایش خود کد رو ببینید .

موفق و پیروز باشید


 کد باز شدن پنجره با خروج از صفحه

در پست قبلی کد باز شدن پنجره ی خوش آمد گویی با باز شدن صفحه رو گذاشتم . تو این پست هم به نوعی میشه گفت کد باز شدن پنجره ی خداحافظی رو گذاشتم . این پنجره زمانی باز میشه که بازدید کننده از وب یا از صفحه خارج بشه که نمایش این پنجره به شکل زیره :

کدش رو هم می تونید از زیر بردارید :

یه مساله ی مهم می خواستم بهتون بگم . اینکه این روزا  یه نفری قصد خراب کردنه منو داره و به همین دلیل با نام من در نظرات به بقیه توهین می کنه . خواستم بگم که بدونید من مخلص همه ی شما هم هستم و هیچ زمان کوچکترین اهانتی به بازدیدکننده های محترم نمی کنم . اگر جایی نظری با نام من دیدید که به کسی توهین کرده بود بدونید که کار من نیست . من نمیدونم این آقا چه چیزی عایدش میشه با این کارا .

راستی من سعی می کنم جواب نظرات رو بدم . پس کسانی که نظر یا درخواستی دادن پس از یکی دو روز دوباره به همون صفحه ی نظرات مراجعه کنن .

اون عزیزانی هم که گفتن لینک دانلود قالبها خرابه : من همه ی قالب ها رو رو سرور جدید آپلود کردم . همه ی لینکا رو درست کردم و دیگه مشکلی ندارن . از اینکه این مشکلو گوشزد کردید ممنون .

موفق و پیروز باشید


 کد باز شدن پنجره خوش آمد گویی با باز شدن صفحه

خانم عاطفه کدی رو درخواست کردن که با قرار دادن اون کد در وبلاگشون ، در هنگام باز شدن وبلاگ یک پنجره ی دیگه باهاش باز بشه . من این کد رو براتون آماده کردم . پنجره ای که با باز شدن وبلاگ ظاهر میشه به شکل زیره :

کدش رو هم می تونید از زیر بردارید :

کد باز شدن پنجره در هنگام خروج از صفحه رو هم براتون آماده می کنم و تو پست بعدی بهتون میدم .


بارش ستاره در صفحه

یکی از دوستان عزیز کد بارش ستاره در صفحه ی وبلاگ رو درخواست کردن . منم این کد رو براتون آماده کردم . نمایش این کد به شکل زیره :

 

 

 خود کد رو هم می تونید از زیر بردارید :

موفق باشید


لوگودونی متحرک

  پریروز با یکی از بازدیدکننده ها چت می کردم که ایشون دو سه تا در خواست داشتند و یکیش هم این بود که کد لوگو دونی متحرک رو براتون بزارم . من کد رو در زیر براتون گذاشتم .

نمایش کد :










نحوه ی استفاده :  خوب اول شما کد این لوگودونی رو یه جایه مناسب از قالبتون میزارید . من در کد جاهایی رو به صورت <--- Logo Code ---!> مشخص کردم .

 شما هر وقت که خواستید لوگویی رو وارد لوگودونی کنید کد لوگو رو به جای <--- Logo Code ---!> قرار میدید . به همین راحتی شما یک لوگودونی متحرک خواهید داشت .

دوستان عزیز من قالب سایت رو تو پست بعدی بهتون میدم . میتونید نمونه ی قالب رو از اینجا ببینید و اگه مشکلی داشت بگید تا رفع کنم و بعد براتون بزارم .

موفق باشید