بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

ترفند های ویژه در کار با نرم افزار World

ترفند‌های ویژه در کار با نرم‌افزار Word

توسط: بابک احترامی
منبع: ماهنامه شبکه

اشاره :
در این مقاله کوتاه، با چند نکته کاربردی و سودمند در نرم افزار Microsoft Word آشنا می‌شوید. ...



ضد حال:

من طی هفت- هشت سال کار با Word، مجموعه کاملی از کلمات AutoCorrect را جمع‌آوری کرده‌ام که به نظر خودم خیلی ارزشمنده. مثلاً خیلی از اشتباه‌های رایج در تایپ فارسی از جمله کلماتی که با <نیم‌فاصله> باید نوشته شوند ولی نمی‌شوند (مثل می‌رود، می شود و غیره) در این مجموعه تعریف شده است. حالا می‌خوام بدونم چه جوری می‌تونم این مجموعه رو در قالب یک فایل نگهداری کنم تا هم Backup داشته باشم هم بتونم به کامپیوترهای دیگه منتقل کنم؟

چاره:
البته این ضدحال نیست. ولی اگر فایلتون را از دست بدید، ضدحال بزرگی می‌شه! البته به خاطر این دوراندیشی و ذکاوتی که به خرج دادید به شما تبریک می‌گم. قول بدین وقتی راه‌حل این کار رو بهتون یاد دادم، یه کپی هم از اون فایلتون برای ما بفرستین! ولی خارج از شوخی، مایکروسافت ابزاری را برای انتقال فایل AutoCorrect به کامپیوتری دیگر تدارک دیده، اما لابه‌لای صفحات وب‌سایتش گم و گور شده. اگر از Word 2000 استفاده می‌کنید، این ابزار که فایلی است به نام Macros9.dot را تحت عنوان Word 2000 Supplemental Macros جستجو و پیدا کنید. در این ماکرو، برنامه Backup گرفتن از فایل AutoCorrect تعریف شده است. بعد از نصب ماکرو (که احتمالاً در فولدر Samples زیر فولدر Microsoft کپی می‌شود) باید آن را باز کنید.

برای این منظور، در برنامه Word منوی File و سپس گزینه Open را کلیک کنید. از فهرست کشویی File of Type گزینه (Document Template (*.dot را انتخاب کنید و سعی کنید فایل Macros9.dot را پیدا کنید. بعد از کلیک روی Open، کادر محاوره Security Warning ظاهر می‌شود که با انتخاب گزینه Always trust به آن پاسخ بدهید. روی Enable Macros کلیک کنید تا ماکرو باز شود. برای اجرا ماکروی Backup، روی Sample Macros در جعبه کوچک ماکروها کلیک کنید و AutoCorrect Utility را برگزینید. حالا دکمه Backup را بزنید و مراحل را دنبال کنید.

اگر از Word 2002 یا Word 2003 استفاده می‌کنید، احتمالاً این ماکرو قبلاً در سیستم‌تان نصب شده است. برای اطمینان از این موضوع، با استفاده از قابلیت جستجوی Word به دنبال فایل Support.dot بگردید.
اگر ماکرو قبلاً در سیستم‌تان نصب نشده بود، می‌توانید با اجرای برنامه نصب Office از قسمت Add/Remove Programs در کنترل پنل به نصب این ماکرو بپردازید.

برای این منظور، بعد از بالا آمدن برنامه Setup آفیس، گزینه Add or Remove Features را انتخاب و روی Next کلیک کنید. شاخه Microsoft Word را پیدا و باز کنید. از قسمت Wizards and Templates گزینه More Templates and Macros را علامت زده و Run from my Computer را انتخاب کنید. در پایان، دکمه Update را بزنید. حالا فایل Support.dot در سیستم شما نصب شده است. برای باز کردن این فایل و اجرای ماکرو، همان کارهایی را که در بالا گفتیم انجام دهید.

چسباندن متن بدون فرمت
ضد حال:
کار من جمع‌آوری اطلاعات و اخبار روزانه از سایت‌های مختلف اینترنت است. یعنی این که به سایت‌های مورد نظرم سر می‌زنم و هر جا مطلب به‌دردبخوری دیدم انتخاب می‌کنم. بعد کپی می‌کنم و میام تو Word می‌چسبونم. این جوری نهایتاً یه فایل Word دارم که توش پُره از مطالبی که از سایت‌های مختلف جمع کرده‌ام. منتها بدی این روش اینه که هر کدوم از قسمت‌ها فرمت متفاوتی دارن. در واقع، هر سایتی با فرمت خاص خودش مطالبش رو نوشته که وقتی میاریم تو Word یه چیز هچل هفتی می‌شه. اگه یک راه به من نشون بدین که بشه فقط خود متن رو توی Word بیاریم، بدون فرمت و آت و آشغالایی که به وب مربوطه، تا آخر عمرم دعاتون می‌کنم.

چاره:
من می‌خوام نه یک راه، نه دو راه، بلکه سه راه نشونتون بدم تا خیالم از بابت دنیا و آخرت راحت بشه. دمِ دست‌ترین راه اینه که متن‌تان را از طریق گزینه Paste Special در منوی Edit داخل Word بیاورید (نه گزینه Paste ) بعد از انتخاب این گزینه، کادر محاوره‌ای باز می‌شود که باید از آن گزینه Unformatted Text را انتخاب کنید. با این کار، فقط متن شما در Word چسبانده می‌شود بدون این که فرمت و شکل و شمایل‌های وبی، مزاحم کارتان شوند.

راه دوم این است که برای همین گزینه Paste Special یک ماکرو درست کنید تا مجبور نباشید هر دفعه به سراغ منوها بروید. مختصراً عرض می‌کنم که ماکرو مجموعه‌ای از اعمال و فرامین است که برای انجام آن‌ها یک کلید از صفحه کلید یا یک دکمه از خط ابزار را فشار می‌دهید. یعنی مثلاً به جای این که ماوس را بردارید و اعمال گفته شده را انجام دهید، می‌توانید یک ماکرو تعریف کنید و آن را به کلید مثلاً Alt+F1 اختصاص دهید. در این صورت با زدن کلید Alt+F1 انگار که تمام مراحل فوق را انجام داده‌اید. درست کردن ماکرو اصلاً کار سختی نیست، در کادر ضمیمه بالا‌ روش ساخت آن توضیح داده شده است.

روش دیگر در Word 2002 (همان Word XP) قابل استفاده است. از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کرده و بعد از ظاهر شدن کادر محاوره مربوطه، به صفحه Edit بروید. در این‌جا گزینه Show Paste Options buttons را علامت بزنید و Ok کنید. حالا هر وقت چیزی را در Word می‌چسبانید (مثلاً با زدن کلید Ctrl+V، کلید سمت راست ماوس، یا حتی شیوه کشیدن و رها کردن)، یک دکمه کوچک ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید از جمله Keep Text Only که همان چیزی است که شما می‌خواهید.

آشنایی با پسوند فایل ها

آشنایی با پسوند فایل ها

 

شما وقتی به یک فایل نگاه می کنید، به صرف این نگاه قادر نخواهید بود نوع و عملکرد آن فایل را تشخیص دهید. این مشکل نه تنها برای شما، که حتی برای اکثر سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی نیز وجود دارد. پسوندها در واقع اختصاراتی قراردادی و از پیش شناخته شده هستند که به شناسایی نوع یک فایل کمک می کنند. به عنوان مثال، به محض مشاهده فایلی با پسوند . txt شما در می یابید که فایل مربوطه یک فایل متن است و باید به کمک یک ادیتور از محتویات آن مطلع گردید و یا پسوند . exe ، به شما می گوید فایل مربوطه فایلی اجرایی است و کافیست بر روی آن دوبار کلیک کنید تا برنامه اجرا شود. ...



نوع تعامل و نحوه برخوردی که سیستم عامل های مختلف با پسوندها به عمل می آورند یکسان نیست. برخی از سیستم عامل ها مانند داس و ویندوزهای اولیه نمی توانند پسوندهای بزرگتر از 3 حرف را بپذیرند. برخی دیگر از سیستم عامل ها مانند یونیکس، ویندوز 95 به بعد، MAC OS و آمیگاداس این محدودیت را ندارند و پسوند فایل ها در آنها می توانند بیش از 3 حرف باشند.
اکثر سیستم عامل ها از پسوندها برای شناسایی نوع عملیاتی که باید بر روی یک فایل به انجام برسد استفاده می کنند و اگر پسوند حذف شود و یا تغییر کند، دیگر قادر به انجام عملیات مناسب بر روی آن فایل نیستند. به عنوان مثال اگر پسوند exe که نشانگر اجرایی بودن یک فایل است را از انتهای آن حذف کنید، فایل مذکور دیگر اجرا نخواهد شد.
ولی برخی دیگر از سیستم عامل ها مانند آمیگاداس با اسکن نمودن محتویات فایل، نوع آن را تشخیص می دهند و به جز چند پسوند خاص رزرو شده برای سیستم، تغییر سایر پسوندها بر عملکرد فایل تاثیری ندارند. در این سیستم عامل ها، پسوندها صرفا برای آگاهی کاربر مورد استفاده قرار می گیرند و سیستم عامل نیز به انها به عنوان بخشی از نام فایل نگاه می کند و نه یک پسوند جداگانه.
سورس برنامه به زبان جاوا= J
فایل آرشیوی جاوا= JAR
سورس برنامه به زبان جاوا= JAV
فایل جاوا ساخته شده با نرم افزار JAVA=JBuilder
فایل مرورگر نرم افزار گرافیکی JBF=Paint Shop Pro
براش گرافیکی نرم افزار JBR=Paint Shop Pro
فایل نرم افزار JC!=FlashGet
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JFI=JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JFF= JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JFIF= JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JIF= JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JPE=JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JPEG=JPEG
فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب گرافیکی JPG=JPEG
فایل جاوا اسکریپت رمز شده= JSE
فایل تعیین نحوه چیده شدن حروف در صفحه کلید= KBD
فایل گرافیکی نرم افزار KDC=Kodak Photo
ماکرو صفحه کلید و فایل رجیستر کننده یک برنامه= KEY
فایل فکس ویژه نرم افزار KFX=Kofax Group IV
فایل تعیین نحوه چیده شدن حروف در صفحه کلید= KYB
فایل نرم افزار LBA=Liberty BASIC
فایل لیبل یا برچسب پایگاه داده LBL=dBASE
فایل گرافیکی نرم افزار Deluxe Paint و فایل گرافیکی ذخیره شده در قالب IFF کامپیوتر آمیگا= LBM
فایل لیبل نرم افزار فاکس پرو= LBX
فرهنگ لغات واژه پرداز LCN=WordPerfect
فایل متن نرم افزار LEG=Legacy
فایل یا مجموعه فایل های فشرده شده بر مبنای الگوریتم LHW کامپیوتر آمیگا= LHW
فایل یا مجموعه فایل های فشرده شده بر مبنای الگوریتم LZH کامپیوتر آمیگا= LHZ
کتاب الکترونیکی ذخیره شده در قالب استاندارد کتاب الکترونیک مایکروسافت که می توان آن را با نرم افزار Microsoft Reader خواند و فونت LIB=CompuGraphic
فایل شرح شرایط جواز استفاده از یک برنامه= LIC
کتاب الکترونیک ذخیره شده در قالب استاندارد کتاب الکترونیک مایکروسافت= LIT
آیکون میان بر ( Shortcut ) در ویندوزهای NT و LNK=9X
فایل ثبت وقایع و اقدامات انجام گرفته توسط یک برنامه= LOG
فایل صوتی ویژه نرم افزار LQT=Liguid
فهرست موضوعی= LSN
سورس برنامه به زبان LSP=LISP
فایل فهرست= LST
فرم نرم افزار LTM=Lotus
فایل نامه ویژه محیط داس= LTR
فایل یا مجموعه فایل های فشرده شده بر مبنای الگوریتم LHARC (همان LHA است. ) = LZH
فایل داده نرم افزار LZS= Skyroads
فایل یا مجموعه فایل های فشرده شده بر مبنای الگوریتم LZX کامپیوتر آمیگا = LZX


منبع : Iritn.com

نکاتی برای ساخت بهتر وبلاگ

نکاتی برای ساخت بهتر وبلاگ
 

 هیچ قانون سخت و قاطعی برای بوجود آوردن یک وبلاگ وجود ندارد. با رعایت چند نکته وبلاگ نویسان می توانند میزان مقبولیت وبلاگ خود را افزایش دهند.

به موضوع اهمیت دهید:

در یک وبلاگ موضوعات مختلفی می تواند وجود داشته باشد ولی مطالب موجود در هر شاخه باید متناسب با یک موضوع مشخص باشد. بازدید کنندگان وبلاگ شما وقتی وارد شاخه مورد علاقه خود می شوند دوست دارند مطلبی متناسب با موضوع که...



مورد پسند آنها قرار گرفته است پیدا کنند پس آنها را ناامید نکنید. بیشتر خوانندگان وبلاگ علاقه ای به دانستن اینکه مثلاً شما برای صبحانه چه خورده اید ندارند! اگر چه ممکن است برای آنها میزان کالری یک صبحانه معمول جالب باشد. یک موضوع برای وبلاگ خود تعیین کنید و به آن بچسبید! در این صورت می توانید مطمئن باشید که افرادی علاقه مند به موضوع انتخابی وجود دارند که دوباره به وبلاگ شما سر می زنند. چون شما همان چیزی را فراهم می کنید که انها می خواهند.
 
 
 وبلاگ خود را آموزنده نگه دارید
 
 اگر می خواهید این احساس را در بازدیدکنندگان ایجاد کنید که شما در یک علم یا رشته مسلط هستید باید همیشه در جریان اخبار در این زمینه باشید. اگر یک محصول را معرفی می کنید یا در زمینه ای مطلبی می نویسید آن را با حقایق بسنجید قبل از آن که آن را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید. چون همیشه اعتبار شما در خطر است. اگر صحبتی دارید و می خواهید آن را بیان کنید آن را خلاصه کنید و سعی کنید محتوای ان همانند یک سرمقاله باشد.
 
 
 خبر قدیمی دیگر خبر نیست
 
 در حالیکه می توانید روی وبلاگ خود هر روز مطالب جدید قرار دهید بسیار مهم است که مطالبی که ارائه می دهید به روز و دقیق باشد و نوشتن یک مقاله در مورد اتفاقی که شش ماه پیش رویداده است مورد علاقه بسیاری نخواهد بود و باز هم اعتبار وبلاگ خود را به خطر انداخته اید.
 
 
 به یک رویه وفادار بمانید
 
 یک برنامه تهیه کنید و از آن پیروی کنید. متوجه باشید که وبلاگ نویسی احتیاج به زمان و کوشش زیاد دارد. از تهیه مطالبی که از شما انتظار نمی رود خودداری کنید. یک انحراف موقت از موضوع کلی یا صحبت کردن در مورد یک روز تعطیل قابل درک است. اما خوانندگان با توجه به مطالبی که قبلاً در وبلاگ شما دیده اند بازگشته اند و طبیعی است که به دنبال مطالب مشابهی می گردند. و همانطور که می دانید هر روز وبلاگهای جدیدی بوجود می آیند. پس مراقب بازدیدکنندگان خود باشید تا آنها را از دست ندهید.
 
 
 غنی از کلمات کلیدی
 
 اگر هدف از بوجود آوردن وبلاگ بدست آوردن تعداد زیادی بازدیدکننده است باید تیتر وبلاگ شما شامل کلمات که با موضوع وبلاگ مرتبط است باشد. برای جذب بیشتر بازدیدکننده یک تیتر درشت از موضوع سایت داشته باشید. هر آیتم باید تیتری داشته باشد که محاطبان را جذب کند و در عین حال گول زننده هم نباشد. توجه داشته باشید که تیتر شما نباید بیش از 10 تا 15 حرف داشته باشد.
 
 
 سادگی و وضوح
 
 وبلاگ خود را طوری طراحی کنید که فهم آن ساده باشد و مراجعین به سادگی مطلب مورد علاقه خود را پیدا کنند خیلی ساده مطلبی را که می تواند باعث افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت شما شود از چشم آنها پنهان نگه دارید.بخاطر داشته باشد که وب یک رسانه بین المللی است و بعضی از کلمات و اصطلاحات را نمی توان به سادگی ترجمه کرد. بعضی از مواقع که کم هم اتفاق نمی افتد برای فهمیدن تیتر یک مقاله باید مدت زیادی تلاش کرد.
 
 
 تداوم
 
 اگر محتویات وبلاگ شما به طور مداوم به روز شوند موتورهای جستجو هم وبلاگ شما را در دوره های زمانی کوتاهتری کند و کاو می کنند.
 
 
 تصحیح مطلب
 
 فقط چند لحظه کوتاه لازم دارید تا از اشتباهی که با دستپاچگی نوشته شده است جلوگیری کنید. غلط های املایی را تصحیح کنید تا در ذهن خوانندگان خود اثر منفی ایجاد نکنید. به محتویات مطلب توجه کنید چون هر چیزی که شما در اینترنت قرار می دهید در اینترنت یافت می شودپس قبل از قرار دادن هر مطلبی در مورد آن خوب فکر کنید. کپی کردن مطلب از منابع اینترنتی کار قشنگی نیست و اثر مطلوبی در مخاطب ایجاد نمی کند. البته معرفی مقالات مفید مرتبط با موضوع کیفیت کار را بالا می برد. و شما به سادگی با قرار دادن یک لینک می توانید این کار را انجام دهید این عمل علاوه بر اینکه کمکی به بازدیدکنندگان است و اثر مثبتی در آنها می گذارد باعث می شود وبلاگ شما از طرف موتور های جستجو در رتبه بهتری قرار گیرد.
 
 RSS
 
 RSS وبلاگ شما را غنی تر می سازد. بسیار مهم است که محتویات وبلاگ شما به صورت RSS تغذیه شود تا توزیع و خوانندگی وبلاگ افزایش یابد.

چند ترفند برای رایانه شما

چند ترفند برای رایانه شما
 

از: خبرگزاری موج

برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .
کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند  ...



 حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.

رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد

برای پر رنگ کردن Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.


کیبورد مجازی در ویندوز XP و ME

همه ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم با کیبورد تایپ کنیم. با کیبورد مجازی ویندوز و کلیک ماوس میتوان در نرم‌افزاری تایپ کرد. برای راه اندازی کیبورد مایکروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع کرده و سپس Run را از آن انتخاب کنید در محل مخصوص دستور اجرای فرامین 3 حرف osk که کوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد کرده و سپس دگمه OK را فشار دهید تا کیبورد ویندوز در مانیتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و کلیک بر روی حروف میشود به راحتی تایپ کرد.

جلوگیری از قطع شدن مودم

ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.

پر کردن صفحه در WORD

پر کردن صفحه‌ای مملو از نوشته‌های نامفهوم با تایپ دستور =rand() انجام میشود. در این حالت 3 پاراگراف جمله تکراری The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغییر در پارامترهای داخل پرانتز میتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف که هر یک از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگیری از نمایش پنجره خطای ویندوز

هنگام استفاده از ویندوز XP در صورتی که سیستم با مشکلی مواجه شود در مانیتور پنجره‌ای مشاهده خواهد شد که Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنایی دارند. در این پنجره، کامپیوتر علاوه بر نشان دادن مشکل سیستم از شما میخواهد در صورت اتصال به اینترنت این ایراد را به مایکروسافت ارسال کنید. برای رهایی از نمایش و ارسال Error و پیام خسته کننده آن ابتدا Control Panel را باز کرده و از میان آیکانهای آن System و سپس در بخش Advanced دکمه Error Reporting را فعال کرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذارید. به این ترتیب این پنجره موقتاً از کار باز مانده و از نشان دادن پیام ایراد و ارسال آن به مایکروسافت خودداری خواهد کرد.

یافتن آدرس آی پی( بجز ویندوز اکس پی)

هر استفاده کننده از اینترنت دارای کد مخصوصی است که به آن آی پی میگویند. آی پی Internet Protocol است و بر اساس آن هویت آدرس هر شخص در شبکه و اینترنت شناسایی می شود. برای یافتن آی پی خود کافی است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تایپ کرده و بعد دگمه OK را بزنید.

Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

تغییر حروف از بزرگ به کوچک

چنانچه بخشی از متن و یا تمام آن به اشتباه و یا عمداً با حروف بزرگ انگلیسی تایپ شده و تصمیم دارید آنها را به حروف کوچک تغییر دهید کافی است پس از انتخاب نوشته دکمه‌های Shift+F3 را همزمان فشار دهید تا متن به حروف کوچک تبدیل شود. استفاده مجدد از همان کلیدها بخش های لایت شده را به حروف بزرگ تبدیل خواهد کرد.

تایپ اعداد کسری

برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب کدهای Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به کار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود.

خاموش کردن کامپیوتر با اسم رمز

ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از My Computer Control Panel آیکان System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم رمز نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.

جابجایی عکسها در پاور پوینت

برای حرکت جزیی عکسهایی که در اسلاید پاور پوینت قرار دارند نگاهداشتن کلید Ctrl و استفاده از فلش‌های چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاویر در مقیاس بسیار کم تغییر مکان پیدا کنند.

از بین بردن پیام غیر ضروری در ویندوز اکس پی

استفاده کنندگان ویندوز اکس پی میدانند هرگاه ظرفیت هارد دیسک آنها به اندازه مشخصی رسید به طور مدام پیامی در مانیتور ظاهر می شود و در مورد کاهش حجم قابل استفاده هارد دیسک هشدار میدهد. جهت رهایی از این پیام مراحل زیر را دنبال کنید

HKEY_ CURRENT_USER SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.

یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت

در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.

دانستن نام و دنباله فایل ها

با انتقال آیکان هر فایل به داخل پنجره Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.

بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد

معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.