بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

ذخیره و بازیابی و پاکسازی رجیستری

ذخیره و بازیابی رجیستری
ممکن است در مواردی اقدام به تغییر رجیستری کنید و حتی خطایی در ظاهر نشان داده نشود ، مثلا تنظیمی را انجام می دهید که مجاز است ولی این تنظیم مناسب کار شما نیست . در این حالت در برنامه Registry Checker گزینه restore را برای بازیابی نسخه های قبلی فعال کنید . البته باید توجه داشته باشید که فایل پشتیبان رجیستری تان قدیمی نباشد . زیرا آدرس و مشخصات برنامه هایی که شما نصب می کنید در رجیستری ثبت می شود و درصورت استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی تمامی اطلاعات مربوط به برنامه های جدید تر از بین خواهد رفت .
در مبحث بعدی ساختار کلی پوشه ها در رجیستری را بررسی کرده و نکات مفید تری درباره آن را مرور می کنیم


پاکسازی رجیستری
حتما تا به حال پس از نصب و یا حذف برنامه های مختلف بر روی سیستم خود با مشکل سرعت پائین بارگذاری ویندوز مواجه شده اید .در واقع علت اصلی باقی ماندن برخی فایلهای مربوط به برنامه های حذف شده در سیستم می باشد که در هنگام حذف بطور کامل پاک نمی شوند. و این امر سبب افزایش بی دلیل حجم رجیستری می شود . این وظیفه بر عهده کنترل کننده رجیستری است که در واقع آن را پاکسازی می کند .
کاربران ویندوز 95 می توانند بر روی دکمه Start و سپس گزینه Run کلیک کرده، عبارت regclean را تایپ کنند و سپس دکمه Enter را فشار دهند .
در نسخه های بعدی غیر از ویندوز Xp ، از برنامه های دیگری برای این کار استفاده می شود و دیگر خبری از Regclean نیست .دو برنامه از این دست با نام های Regclean و EasyCleaner می باشند که می توانید آنها را از طریق شبکه اینترنت دریافت کنید .
البته برنامه های دیگری نیز همچون Norton System Works و یا Ontrack System Suite نیز وجود دارند که می توانید در ویندوز Xp نیز از آنها استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد