همه شما با ذخیره کردن فایلها در ویندوز کار کرده اید پیش فرض ویندوز برای ذخیره تمامی فایلهای شما پوشه ای به نام My Documents می باشد. شما با استفاده از ریجستری می توانید این مسیر را حذف نمایید
وارد مسیرهای زیر در ریجستری شوید:
HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
HKEY_CURRENT_USER Software Microsoft Windows CurrentVersion Explorer Shell FoldersPersonal
HKEY_CURRENT_USER Software Microsoft Windows CurrentVersion ExplorerUser Shell FoldersPersonal
HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft Windows CurrentVersion explorerUser Shell FoldersPersonal
Personal متغیر string می باشد که در صفحه سمت راست ریجستری خود می توانید پیدا کنید. اگر روی این متغیر دابل کلیک نمایید پنجره کوچکی ظاهر خواهد شد که در این پنجره مقدار متغیر My Document را به نام پوشه دلخواه خود تغییر دهید. مثلا تایپ کنید D:all doc
در ضمن در مورد نرم افزار World و Excel باید از منوی tools گزینه option را انتخاب و در Tab ذخیره سازی (Save) مسیر دلخواه خود را مشخص یا تایپ نمایید