بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

تغییر Boot Screen ویندوز XP

تمام دوستانی که ویندوز آنها XP می باشد با اولین صفحه ویندوز (Boot Sceen)آشنا هستید. صفحه ای  سیاه با آرم ویندوز در وسط و نوار پیمایش آبی رنگ.

 

امروز می خوام به شما یاد بدم چطور این صفحه رو عوش کنید و تصویر مورد علاقه تان را بجای آن قرار دهید.

برای اینکار باید وارد این سایت شوید.در این قسمت حداقل 340 تصویر theme می بیند هر کدام را که دوست داشتید دانلود کنید.و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-فایل دانلود شده بصورت فشرده(zip) یا اجرایی (exe)می باشد.
۲-اگر فایل فشرده بود باید آن را باز نمایید و در پوشه ای ذخیره نمایید.در صورتیکه اجرایی بود آن را باز نمایید و مراحل را دنبال کنید در نهایت به شما فایلی را  نشان می دهد که باید آن را در هارد ذخیره نمایید.
۳- فایل ذخیره شده شامل حداقل یک فایل اجرایی و یک فایل عکس و یک فایل متن می باشد.گاهی اوقات فقط یک فایل اجرایی را می بینید.
در صورتیکه یک فایل اجرایی می بینید آن را به نام ntoskrnl.exe  تغییر دهید.
در بعضی از فایلهای دانلود شده ممکن است با فایلهایی با نامهای مشابه  ntoskrnl-sp1.exe یا ntoskrnl-sp2.exe نیز برخورد کنید که بسته به شماره SP باید از آن فایل اجرایی استفاده کنید.
تذکر:
در صورتیکه فقط یک فایل اجرایی می بینیدو تمام مراحل را دنبال کنید بازهم ممکن است در ویندوز شما بدرستی عمل نکند و احتیاج به نصب SP داشته باشید.

با توجه به اینکه ویندوز شما کدام نسخه از سرویس پک را دارد باید از آن فایل خاص استفاده شود.

برای تشخیص نسخه SP کافی است روی My Compuer کلیک راست کنید و ا ز منوی ظاهر شده گزینه Properties را انتخاب کنید و در پنجره ظاهر شده می توانید نسخه SP را مشاهده کنید مثل شکل زیر:

 

 

۴-در مرحله بعد باید این فایل را در مسیر C:Windowssystem32 هاردتان کپی کنید ولی از آنجایی که ویندوز به شما اجازه جایگزینی فایلهای اصلی را نمی دهد بعد از کپی شما بلافاصله نسخه پشتیبان را جایگزین فایل شما می کند (این خاصیت از ویژگیهای ویندوز XP جهت عدم خرابکاری فایلهای مخرب هست) بنابراین برای انجام این کار کامپیوتر خود را reset نمایید و موقع بالا آمدن ویندوز باید کلید F8 را فشار دهید و با انتخاب گزینه Safe Mode  ویندوز بالا بیاید.خوب با استفاده از دستورات Dos می توانید فایل ntoskrnl.exe را در مسیر بالا کپی نمایید(یا از همان قوانین ساده ویندوز که درگ و دراپ استفاده کنیدو کپی را انجام دهید) 
۵-کامپیوتر را
reset  نمایید و در حالت عادی بالا بیایید. حالا صفحه اول ویندوز شما به تصویر دلخواهی که می خواستید تغییر یافته است.
مثلا شکل نهایی زیر را ببینید:


نکته:

در صورتیکه  SP روی کامپیوتر شمانصب شده باشد باید فایل مربوطه (مثلا ntoskrnl-sp1.exe ) را به نام ntoskrnl.exe  تغییر دهید و در مسیر بالا کپی نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد