بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

آیا میتوان زمان را به صفر رسانید؟!

 

همه فیزیکدانان جهان با این نظریه کاملا متفق القول هستند که حرکت باعث بوجود آمدن زمان میشود. تا اینجا را داشته باشیم تا کمی هم در مورد نسبیت صحبت کنیم....

بر طبق نظریه نسبیت آلبرت اینشتین زمان , مکان وحرکت نسبی است یا به عبارت کلی تر جهانی که ما در آن زندگی میکنیم نسبی است نه مطلق !!!

برای مثال من وشما الان در پشت کامپیوتر نشسته ایم وبه خیال خود ساکن هستیم وهیچ حرکتی رو به جلو ویا در جهت دیگری نداریم .ولی غافلیم از اینکه زمین حرکت وضعی دارد وحتی حرکت انتقالی نیز دارد و خورشید هم با حرکتی مارپیچ در مسیر مشخصی از کهکشان در حال حرکت است و البته به همه اینها اضافه میکنیم ,پدیده انبساط جهان !!!

پس ملاحظه میفرمایید که ما هر ثانیه هزاران کیلومتر از مکان قبلی خود دور و دورتر می شویم وبه هیچ عنوان نمیتوانیم ادعا کنیم کاملا در یک مکان مشخص ساکن شده ایم .

از طرفی دیگر همه ما باید این موضوع را قبول داشته باشیم که فرمولها ونظریه هایی که کشف کرده ایم نه تنها در شرایط متعارف بلکه در شرایط نا متعارف نیز باید پاسخگو باشند ونباید اینگونه تصور کنیم که اگر سرعت ماده به سرعت(c) برسد فرمول نسبیت نقض می شود.

واما معمای زمان :

بر طبق نظریه نسبیت آلبرت اینشتین زمان نسبی است . یعنی به معنای مطلق وجود ندارد. پس با این توصیف حتما باید راهی وجود داشته باشد که ما بتوانیم آن را در کنترل خود قرار دهیم . ولی چگونه ؟!

اگر بتوانیم پاره خطی را در راستای افق و هم جهت و هم تراز با محور xها در ریاضیات تصور کنیم و مرکز این محور را نقطه صفر زمان فرض کنیم باید بدانیم که در طرفین راست وچپ این پاره خط هم باید عدد صفر منظور کنیم ! چرا ؟

اول به این دلیل که زمان ما بین دو صفر واقع شده است(مقدار دقیق زمان988/0 است نه یک!) این حداقل نظر شخصی من است چرا؟

چون اگر ما سرعتمان را بیش از اندازه زیاد کنیم (با فرض اینکه توانسته ایم چندین برابر سرعت نور حرکت کنیم)و یا حتی سرعتمان را کاملا به صفر برسانیم در هر حالت توانسته ایم زمان را به صفر برسانیم ولی زمان هیچ گاه منفی نمیشود.زیرا ما زمانی میتوانیم این فرض را که زمان منفی میشود قبول کنیم که زمان صفر را توصیف کرده باشیم.

به نظر من اگر زمان صفر شود در یک کلام یعنی حرکت صفر شده است واگر حرکت صفر شود پس حتما هیچ ماده ای در عالم امکان حرکت نمیکند حتی سیارات , منظومه ها و شاید الکترون های اطراف هسته اتم ها .

پس با این تعبیر 2 حالت بیشتر پیش نمیاید یا در اثر حرکت نکردن الکترون ها در اطراف هسته و نهایتا واپاشیده شدن هسته اتم ها انفجاری وحشتناک جهان را فرا میگیرد که این موضوع بعید به نظر میرسد چون هیچ الکترون وهسته ای وجود ندارد پس آتش و انفجاری هم وجود ندارد. ویا اینکه عالم بلافاصله ناپدید می شود ! و به بعدی از مکان سفر خواهد کرد که در آن زمان معنا ندارد .

نمیدانم منظورم را گرفته اید یا نه ولی اگر چنین چیزی را که گفته ام درست باشد باید بگویم تمام قوانین فیزیک که ما از آنها انتظار داشتیم حتی در شرایط نا متعارف هم باید پاسخگو باشند در آن واحد نقض خواهند شد که شاید مهمترین آنها اصل عدم قطعیت هایزنبرگ باشد که ما در اینجا عملا موقعیت ذرات را پیش بینی کرده ایم و این همان چیزی است که به نظر غیر ممکن می رسد.

حال سوال اینجاست اگر زمان صفر شود ماده چه شکلی دارد ؟ وآیا واقعا ماده ای در کار خواهدبود؟ اگر جواب مثبت است با چه شرایط و با چه حالتی؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد