بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

مجید انلاین

 ابزار جایگزینی رنگ یا Color Replacement Tool

با استفاده از ابزار جدید Color Replacement Tool که از ورژن CS به فوتوشاپ اضافه شده شما به راحتی میتونین رنگ یه قسمت از تصویرتون رو بدون از بین رفتن سایه ها و بافت اون قسمت تعویض کنین . برای بکارگیری این ابزار می تونید به قسمت براش ها در نوار ابزارها در کنار صفحه رفته و این ابزار رو انتخاب کنین . بقیه کار رو هم که از روی شکل ها مبشه فهمید چطوریه .

 

   عکس شماره 1

 

   عکس شماره 2

 

   عکس شماره 3

 

کار کردن با این ابزار بسیار سادست و شما می تونین از حالت های مختلفی که این ابزار برای جایگزینی رنگ در اختیار شما قرار میده استفاده کنین .


 استفاده از Blending Modes برای Brush ها

مطمئنآ تا حالا براتون پیش اومده که بخواین Blending Mode های مختلف رو روی Brush هاتون در حین انجام کار امتحان کنین . اگرم تا بحال با این مسئله برخورد نداشتین مطمئنآ با این تکنیک ساده از این به بعد میتونبن خیلی ساده یک قلم با خصوصیات دلخواهتون انتخاب کنین و در کارتون از اون استفاده کنین .
این رو همه میدونیم که اگر بخواهیم Blending Mode های مختلف رو روی کارمون امتحان کنیم اول باید یک از ابزار براشمون استفاده کنیم , بعد اگر خصوصیات اون براش با خواسته ما همخونی نداشت Undo کنیم و بعد از تغییر در خصوصیات براشمون اون رو دوباره امتحان کنیم . اما این کار مطمئنآ هم وقت گیره هم فکر میکنم تقریبا همه ما از Undo کردن های زیاد یبزاریم !
پس راه حل این که ما بتونیم راحت به خواستمون برسیم و خصوصیات قلم مورد نظرمون رو بدون آزمایش های مکرر و Undo کردن های زیاد روی اون اعمال کنیم چیه ؟
برای این کار فقط کافیه که شما بعد از کشیدن یک خط ساده با قلمتون بلافاصله به منوی Edit برین و گزینه Fade Brush رو انتخاب کنین ( همچنین میتونین از Shift+Ctrl+F استفاده کنین) . بعد از انتخاب این گزینه شما خیلی راحت میتونین تاثیر Blending Mode های گوناگون رو روی براش مورد نظرتون و در نتیجه تاثیر اون رو در کارتون مقایسه کنین بدون اینکه احتیاج به Undo کردن و امتحان کردن زیاد داشته باشین . بعد از اینکه شما خصوصیات قلم دلخواهتون رو تنظیم و پیدا کردین OK رو کلیک کنید و سپس Blending Mode براشتون رو با توجه به مقادیر و خصوصیات مورد نظرتون در قسمت Options Bar بالای صفحه تغییر بدین . حالا با خیال راحت طرحتون رو تموم کنین . می بینین که توسط این تکنیک خیلی راحت میشه تصاویر زیبایی خلق کرد .
امیدوارم این تکنیک مورد استفادتون قرار بگیره .

 

   عکس ها

 

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین 1385 ساعت 11:34 ق.ظ

علی دوشنبه 4 اردیبهشت 1385 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام
خوبه

مجتبی دوشنبه 4 اردیبهشت 1385 ساعت 04:14 ب.ظ

خوبی
خوب بود
حال کردم تبریک میگم

محمد جمعه 8 اردیبهشت 1385 ساعت 07:54 ق.ظ

قهرمانی مبارک

[ بدون نام ] جمعه 8 اردیبهشت 1385 ساعت 08:09 ق.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385 ساعت 12:46 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385 ساعت 12:48 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385 ساعت 12:58 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد