بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

آموزش ساخت فلاپی امنیتی برای ورود به سیستم عامل

روشهای بسیار متنوعی برای حفاظت سیستم از ورود افراد غیرمجاز به آن وجود دارد که شامل روشهای نرم افزاری و سخت افزاری و ... میشود. بسیاری از کاربران از ممکن است از نرم افزارهای خاصی که برای این کار طراحی شده اند استفاده نمایند. بسیاری نیز از امکانات خود ویندوز برای این منظور استفاده مینمایند. برای مثال روشهای عمومی زیر در حفاظت را در نظر بگیرید :
 1- محافظت از کامپیوتر به وسیله تعبیه یک پسورد در SETUP دستگاه
 2- تعبیه پسورد برای اکانت ویندوز XP
 3- تعبیه پسورد دوم برای اکانت ویندوز XP
 4- استفاده از نرم افزار های جانبی و .....
 همان طور که میدانید در ویندوز شما میتوانید به عنوان کاربر Admin کاربران متعدد با محدودیت ها و رمزهای عبور متفاوتی ایجاد نمایید. مسلما شما برای اینکه سایر کاربران نتوانند به یوزر شما وارد شوند رمز عبوری برای خود نیز در نظر خواهید گرفت ( به عنوان Admin ). اما آیا به نظر شما تنها همین رمز عبور کافی میباشد و ایمنی کامل را برای شما تامین میکند ؟
     پاسخ به این سوال مسلما خیر میباشد !!! روشهای بسیار زیادی برای نفوذ به یوزر Admin بدون داشتن رمز عبور آن برای هکرها وجود دارد که به سادگی میتوانند این کار را انجام دهند. شاید دقیقا به همین علت باشد که بسیاری از کاربران حرفه ای به جای استفاده از قابلیتهای خود ویندوز به سراغ نرم افزارهای امنیتی مختلف میروند.
 به طور مثال برای گزینه 1 میتوان باتری سیستم را برداشت و از پسورد به سادگی عبور کرد !!! و در مورد سایر موارد نیز روشهای متنوعی وجود دارند که هکرهای رایانه ای به خوبی با آنها آشنایی دارند.

وبلاگ فناوری اطلاعات

    در این مقاله من میخواهم روشی را به شما آموزش دهم که با کمک آن میتوانید بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی و تنها با در اختیار داشتن یک فلاپی دیسک ، درصد نفوذ هکرها را به یوزر Admin و سایر یوزرها به حداقل برسانید !

رای انجام عملیات در ابتدا باید یک فلاپی دیسک خالی و کاملا سالم را در اختیار داشته باشید.
 سپس از منوی Start  گزینه Run  را انتخاب کنید و در خط فرمان دستور syskey را تایپ نموده و Enter را بزنید.
 پنجره Securing The Windows XP Account Database برای شما به نمایش در خواهد آمد.
 مطابق شکل زیر:
 
 


 
 حال بروی دکمه Update کلیک کنید. با کلیک بروی آن پنجره Startup key باز میشود :
 
 


 
 در اینجا قسمت Store Startup key on Floppy Disk را علامت دار کنید سپس بروی OK کلیک کنید.
 در این قسمت یک منوی کوچک با عنوان Success باز میشود :
 
 


 
 بروی OK کلیک کنید تا منوی بعدی با نام Save Startup key برایتان باز شود :
 
 


 
 در این قسمت شما میبایست فلاپی دیسک خالی را که از قبل آماده کرده اید درون Floppy Drive  قرار دهید و بر روی OK کلیک نمایید.
به این ترتیب کار ساخت فلاپی امنیتی به اتمام خواهد رسید و از این پس کامپیوتر شما فقط با استفاده از این دیسکت وارد سیستم عامل میشود.
پیشنهاد میکنم حتما از این فلاپی دیسک یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید و آن را دور از میدان مغناطیسی و آهن ربا ها ، ترجیحا در داخل پلاستیک های ضد الکتریسیته ساکن که همراه قطعات مادربورد است  نگه داری نمایید تا مشکلی برای آن رخ ندهد.
 توجه :
 
برای باز گرداندن سیستم به حالت اولیه کلیه مراحل را انجام دهید فقط در منوی Startup key گزینه Store Startup key Locally را انتخاب نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد