بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

ساختن یک یا چند درایو مجازی( برای داشتن یک سی دی برای همیشه)

ساختن یک یا چند درایو مجازی

برای اینکه ما تعداد درایو های خود را افزایش بدهیم

با این کار شما می توانید سی دی های را که حتمنا نیاز به وجود آنها برای باز شدن آن نرم افزار یا....شما می توانید فقط با یک ایمیج آن را برای همیشه داشته باشید.



دوستان اول لازم میدانم که توضیح کوچکی در مورد ساختن درایو مجازی بدهم . اگر شما دقت کرده باشید در زمانی که ما یک سی دی را سی دی رام خود می گزاریم چه اتفاقی رخ میدهد ؟؟ اگر ما روی آن درایو راست کلیک کنیم و فرمان openرا اجرا کنیم مشاهده خواهیم کرد که شش فولدر وجود دارد و این یعنی اینکه ما یک سی دی را در سی دی رام گذاشته ایم و اگر مابخواهیم مثلا پنج سی دی را همزمان ببینیم .چون ما دو درایو بیشتر نداریم این کار امکان پذیر نیست تا زمانی که ما با ساختن چند درایو مجازی این کار را انجام دهیم .

حال طریقه ساختن درایو مجازی


دوستان اولین راهی که وجود دارد با نصب نرم افزار نرو اکسپرس می باشد که بعد از نصب ما به قسمت کنترل پنل میرویم و روی آیکونی که شکل یک سی دی است و خود نرو آن را اینجا گذاشته است دوبار کلیک میکنیم و فرمان ساختن ویژوال درایو یا همان درایو مجازی را اجرا می کنیم این نرم افزار تا دو درایو مجازی را برای شما می تواند بسازد ولی اشکال کار آن این است که فقط ایمج های را که خود نرو ساخته است باز میکند یعنی با راست کلیک کردن روی آن ایمج گزینه باز شدن با درایو مجازی را می زنیم .

راه دوم هم کمی با هم مشابه است ولی این بار با نرم افزار کلون سی دی ولی با این تفاوت که ساختن درایو در زمان نصب این نرم افزار صورت می گیرد در موقع نصب شما در کادری که برای شما باز می شود که شما انتخاب کنید که چه نوع اختیاراتی داشته باشید شما در گزینه وژوال درایو یک تیک میگزارید .و برای باز کردن ایمج ها شما روی آن درایوی که ساخته اید راست کلیک کنید و از آنجا ایمج را به داخل درایو هدایت میکنید .

ولی در اینجا دوستان من یک راه خیلی بهتری را به شما یاد می دهم که در آن واحد شما می توانید چهار درایو مجازی ایجاد کنید که این داریو ها مثل درایو های که با نرو یا کلون سی دی ساخته اید فرق می کند زیرا این درایو ها امکان باز کردن هر نوع ایمجی که از نرم افزار های مختلف ایجاد شده را دا را می باشد . برای این کار شما باید اول نرم افزار daemon tools را نصب کنید در زمان نصب این نرم افزار در حالت دیفالت خود یک درایو مجازی ایجاد میکند و یک آیکونی را در دسکتاب شما می اندازدو همچنین در استارت آپ یعنی کنار ساعت که شما می توانید برای باز کردن هر نوع ایمیج روی آن یک بار چپ کلیک کنید و از کادری که باز میشود شما کادر پائنی را کلیک کنید کادر دیگری باز می شود که شما می توانید آدرس ان ایمیج را به آن بدهید و بعد می بینید همانند اینکه شما یک سی دی را در سی دی رام خود گذاشته باشید باز می شود و برای بیرون آوردن سی دی از درایو شما گزینه بالائی جائی که سی دی را وارد کرده اید کلیک کنید سی دی بیرون می آید و برای اضافه کردن درایو ها می توانید روی آیکون آن نرم افزار کنار ساعت راست کلیک کنید و می بینید که در این قسمت شما می توانید کارائی این نرم افزار را کم یا بیشتر کنید و برای اضافه کردن درایو شما روی گزینه ویژوال درایو موس را نگه دارید پنجره کشوئی دیگری باز می شود که شما موس خود را روی گزینه ست نامبر آف درایو نگه دارید باز پنجره کشوئی دیگری باز می شود که شما در آن مشاهده خواهید کرد که به شما امکان ساختن چهار درایو را می دهد کافی است که شما روی هر یک یا تعداد که می خواهید یک بار چپ کلیک کنید و بعد به می کامپیوتر بروید خواهید دید که همان اندازه داریوی که خواسته اید به درایو های موجود اضافه شده است.

توضیح : شما برای ساختن ایمج باید یکی از دو نرم افزار نرو یا کلون سی دی را نصب کنید ولی نیازی به ساختن درایو مجازی نیست چون نرم افزار دمو به راحتی هر نوع ایمج را باز می کند .و نکته مهم دیگر این است که برای ساختن ایمج بهتر است از نرم افزار کلون سی دی استفاده شود زیرا این نرم افزار قابلیت خواندن سی دی های را که قلف یا خش هم دارند دارا می باشد.
و
البته راه های دیگری نیز وجود دارد ولی چون کارائی زیادی ندارند از بیان آنها خوداری میکنم دو ستان شما با این کار می توانید سی دی های را که حتمنا نیاز به وجود آنها میباشد تا اجرا شود (این سی دی را برای همیشه در هارد خود داشته باشید البته بصورت ایمیج ) البته یک توضیح در مورد کلون سی دی وقتی که شما با این نرم افزار ایمج می سازید ایمج به سه فایل تقسیم شده است شما باید فایلی را که پسوند ccdداشته . به درایو بدهید و اگر این فایل به دلایلی مشکای پیدا کرد شما می توانید فایل پشتیبان آن را که با پسوند img را به درایو بدهید . و مواضب باشید که پسوند این فایل ها را تغیر ندهید که با مشکل مواجه خواهید شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد