بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

مراکز تفریحی و دیدنی اقلید

اقلید دارای مناظر زیبا و بدیعی است از جمله :

(
چال بوشا(باباشاه)(busa )
تفریگاهی است زیبا که در جنوب غربی شهر واقع شده است.

جشمه چغرسیاه (coqorsiyah)
تفریگاهی است نزه و خوش، بیدهای مجنون اطراف چشمه در امتداد رودهای کوچک و بزرگ منظره زیبا و خاطره انگیز را بوجود آورده اند.

حوضچة دختر گبر(Gabr)
در دامنه تل فلات در مرکز شهر سنگ نوشته ای به خط پهلوی به طول 8/1 *88 سانتی متر وجود دارد، به شکل حوضی است که قبر بوده و بازمانده از زرتشتیان این منطقه پیش از اسلام است.

تنگ براق
یکی از روستاهای بسیار زیبا و خوش آب و هوای اقلید است که تا مرکز شهر حدود 110 کیلومتر فاصله دارد. تنگی در میان انبوه در هم فرو رفته با چشمه های متعدد که طبیعت با تمام توانش در اینجا خود نمایی می کند.

چشمه شیرین
در فاصله 80 کیلومتری شهر روستای بزرگی به نام خسروشیرین قرار دارد،می گویند که خسروپرویز پادشاه ساسانی شیرین را در این منطقه دیدار کرده است.

گور بهرام
در فاصله 55 کیلومتری شهر منطقه ای باتلاقی وجود داردکه مشهور به گور بهرام است. چنین شهرت دارد که بهرام برای شکار گورخر در این منطقه اسب می تاخته و در این باتلاق ناپدید شده است.

قدم گاه
چشمه ای پرآب که در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده درهم جاری است که در دامنه ای زیبا با آب و هوای مطبوع و خشک یکی از مناظره طبیعی و دست نخورده استان فارس می باشد.

دریاچه کافتر
در خنکای سپیده دم یک روز بهاری و یا تابستانی در کنار دریاچه کافتر به انتظار برآمدن نخستین تیغه های آفتاب به سطح آرام دریاچه دیده ور دوختن چه شکوهی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد