بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

صدای آشنا

صدای سنگ پا
اهل حمام من

پوستم مهتابی است

پدرم دلاک است

سر طاسی دارد

لنگ می اندازد

پدرم شامپویی مصرف کرد

کله اش هی کف کرد

و سپس مویش ریخت

و چه اندازه سرش براق است!

حرفه ام دلاکی است

هدف من پاکی است

می نشینم لب سکو آرام

یک نفر با احساس

و تصور کرده خوش پرو پاست!

کودکی را دیدم

می دوید در پی صابون و لگن

ای نهان در پس در

خشک آوردم خشک!

مشتری های عزیز

لگن خاصره هاتان سالم

رخت ها را نکنید

آب مان بند آمد!!!!

(سهراب سپهری)




فال حافظ

سحر دولت بیدار به بالین آمد

گفته بر خیز که این عینکی از چین آمد

نفت می خواست که دادیم ز آب ارزانتر

به گمانم که کنون از پی بنزین آمد

موشک کهنه به ما دادو نگفتیم سخن

باز گویا پی بیزی نس شیرین آمد

چین همان است که بر متروی ما واگن داد

که صدای تلق اش تا به ورامین آمد

خاتمی رفت که بگیرد کمک از چینی ها

به چه امید روان گشت و چه مسکین آمد

این ابر قدرت اگر نم ندهد . پس چه کنیم؟

گر چه از بهر کنف کردن پوتین آمد

مثل سمسار که در خانه مقروض آید

توی این خانه ، هی آن آمدو هی این آمد

دولت دوم خرداد ز بس ته چین خورد

پیش چین قیمت او یکسره پایین آمد

گو به سید که فروکش نکند با جین سینگ

باد فتقی که از این صنعت سنگین آمد

بر سر تربت حافظ همه مرداند چرا؟

مگر این حافظ بیچاره ز قزوین آمد؟

(رئیس جمهور چین و همراهانش در حافظیه)


دوستت دارم را

من دلاویز ترین شعر جهان یافته ام!

این گل سرخ من است!

دامنی پر کن از این گل که دهی هدیه

به خلق.

که بری خانه دشمن !

که فشانی بر دوست!

در دل مردم عالم ، به خدا ،

نور خواهد پاشید،

روح خواهد بخشید.

تو هم ای خوب من ! این نکته به تکرار

بگو!

این دلاویز ترین شعر جهان را ، همه

وقت.

نه به یکبار و نه به ده بار، که صد بار

بگو!

دوستم داری را با من بسیار

بپرس!

دوستم داری را با من بسیار

بگو !


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد