بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

ترفند رجیستوری ۲۰۰۶

ایجاد یک شورتکات برای قفل کردن کامپیوتر

تا حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟ برای انجام این کار بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut گزینه ی New را انتخاب کنید. سپس در پنجرهای که ظاهر می شود در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را کپی کنید :

 

 

بعد از این کار Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و  در آخر دکمه ی Finish را بزنید.
حال برای آزمایش می تونید اونو اجرا کنید. می بینید که کامپیوتر به حالت قفل شدن رفته است


 قفل کردن و باز کردن ریجستری

 امروز یه مطلب به درد بخور براتون دارم . شاید شما از اون دسته افرادی باشید که مزاحم دارید و دوست ندارید کسی به ریجستری ویندوزتون دسترسی داشته باشه و خرابکاری کنه . یا از دسته ی دیگر هستید که دوست دارید ریجستری ویندوز رو باز کنید و دستکاری کنید ولی ریجستری قفله و بسته ست ( معمولا در کافی نت ها ریجستری رو می بندند ) . خوب اگه دوست دارید ریجستری رو ببندید یا برعکسش اونو باز کنید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدید :

بستن ریجستری

بعضی از برنامه ها این کار را انجام می دهند ولی برای بستن ریجستری بدون برنامه  گزینه Run را  از منوی Start  انتخاب کنید. سپس در آن Gpedit.msc را تایپ کرده  و Ok کنید . در پنجره ظاهر شده مسیر زیر را دنبال کنید :

user configuration > administrative templates > system

حال در سمت راست روی گزینه prevent access to registry editing tools  دابل کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود گزینه Enable را فعال کرده و Ok کنید . حال ریجستری ویندوز بسته شده . میتونید امتحان کنید .

باز کردن ریجستری

برای  باز کردن ریجستری و از بین بردن قفل آن مراحل ذکر شده را  می روید  و این بار به جای Enable گزینه NotConfigured را برگزینید و Ok بزنید . حال ریجستری شما باز شده و قابل اجراست


حذف پیام Dont send

شاید براتون اتفاق افتاده که تو ویندوز Xp وقتی یه مشکلی پیش میاد یا یه برنامه ای قفل می کنه بعد از اینکه مشکل حل شد یه پیام میاد که باید Dont Send رو بزنید و این پیام بعضی مواقع چندین بار پشت سر هم میاد و حال شما رو می گیره . نگران نباشید با این روشی که من می گم به راحتی می تونید یه کاری کنید که دیگه این پیام نیاد . خوب برای حذف Dont Send  به روش زیر عمل کنید .

 روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties رو بزنین. یه پنجره باز میشه . از منوی بالای پنجره گزینه ی Advanced رو انتخاب کنید. حال در قسمت پایین پنجره دکمه ی Error Reporting  رو بزنید. در پنجره ای که باز می شه گزینه Disable Error Reporting رو انتخاب کنین و تیک گزینه ی But notify me when critical Error occur رو بردارین. بعد هر دو پنجره ی  رو OK بزنید . از این به بعد دیگه پیام چندش آور Dont send حذف شده و دیگه نمیاد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد