بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، تفریحی ایرانیان

بزرگترین وبلاگ تخصصی ، آموزشی و تفریحی ایرانیان

دو ترفند ساده و عملی برای ویندوز

انجام یک Boot Defragment
راه ساده‌ای برای افزایش سرعت XP در بدو راه‌اندازی سیستم وجود دارد؛ ترتیب دادن یک Boot Defragment که تمام فایل‌های Boot را درکنار یکدیگر قرار می‌دهد. با انجام این‌کار، رایانه سریع‌تر Boot می‌شود.
در اغلب رایانه‌ها، این گزینه به طور پیش‌فرض فعال است. اما ممکن است رایانه شما از آن دسته نباشد یا سهوا تغییر کرده باشد. برای اطمینان از این‌که Boot Defragment در رایانه‌تان فعال است یا خیر، در کادر محاوره‌ای Run تایپ کنید Regedit و آدرس زیر را دنبال کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/ SOFTWARE/ Microsoft/Dfrg/ BootOptimizeFunction
و برای فعال کردن این گزینه، مقدار آن را Y قرار دهید. از رجیسترى خارج شده و رایانه را مجددا راه‌اندازی کنید.
نکته:
تعداد زیادی از سایت‌ها، راه‌های متعددی را برای افزایش سرعت Boot رایانه ارائه می‌دهند که در عمل ممکن است به افزایش زمان Boot و هم‌چنین زمان اجرای برنامه‌ها منتهی شود. یکی از این موارد، پیشنهاد می‌دهد که هفته‌ای یک‌بار پوشه C:Windows/Perfetch را خالی کنید تا سرعت Boot زیاد شود. اما این راه نه عقلانی‌ست و نه به صرفه!
این دایرکتوری فایل‌هایی را که طی Startup اجرا می‌شوند و برنامه‌هایی را که اجرا می‌کنید ارزیابی کرده و فهرستی از آن‌ها بر روی رایانه ایجاد و نگه‌داری می‌کند. ویندوز XP، با استفاده از این فهرست، برنامه‌ی مورد نیاز را پیدا و اجرا می‌کند. در واقع، کاربر با حذف این دایرکتوری، باعث افزایش زمان اجرای برنامه‌ی مورد نیاز و کاهش سرعت رایانه می‌شود!

آیکن‌های بدون نام در Desktop
اگر از اسامی و عناوین آیکن‌های Desktop رایانه‌تان خسته شده‌اید، از منوی استارت به ترتیب
All Programs > Accessories > System Toos > Character Map را انتخاب کنید. با ترکیب کلید ALT و ارقام (یونی‌کد)، اشکال متفاوتی به وجود می‌آید. به‌طورمثال، ترکیب ALT+0161 حرف «¡» را تولید می‌کند. اما در Character Map یک خانه‌ی خالی هم هست. بر روى آن کلیک کنید و Select و سپس Copy را بزنید.
حال، در Desktop بر روی یکی از آیکن‌ها راست‌کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. با ترکیب Ctrl+V محتویات Character انتخاب شده را کپی کنید و Enter. اما ممکن است برای آیکن‌های بعدی دچار مشکل شوید. علت این است: آیکن‌ها دارای نام مشابه می‌شوند. بهتر است برای دومین آیکن، دوبار و برای سومین آیکن، سه‌بار از ترکیب Ctrl+V استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد